sobota, października 17, 2015 4

Domowa Bakława z Orzechami Włoskimi


Bakława to deser znany na całym świecie. Głównie ze względu na przesłodki smak z dodatkiem miodu i przypraw rozpowszechniony w kuchni tureckiej, ormiańskiej, greckiej i bałkańskiej. Jeden kawałek spokojnie zaspokoi potrzebę zjedzenia słodkości - ciasto jest przepyszne, soczyste i pełne aromatu. Klasyczną bakławę przygotowujemy z ciasta listkowego - może być francuskie, półfrancuskie (ja użyłam takiego), ewentualnie kruche. Można ją przykrywać dowolną ilością warstw, przeróżnym nadzieniem bakaliowym i polewać lukrem, bądź syropem przyrządzonym z miodu oraz soku cytryny. Deser ten ze sporą ilością orzechów włoskich i cynamonu proponuję również jako smakołyk sezonowy i polecam na chłodniejsze weekendy wraz z filiżanką herbaty z cytryną. Mogę tylko dodać, że ta bakława, którą przygotowałam przypomina w smaku soczyste ciastka arabskie według przepisu moich przyjaciół. Natomiast wykonanie dzisiejszej pyszności słowackiej było możliwe dzięki książce Cukráreň Lidla Kuchyňa Lidla.



Domowa Bakława z Orzechami Włoskimi

Składniki:

Ciasto-4 op. schłodzonego ciasta francuskiego
50 g roztopionego masła
Nadzienie-250 g posiekanych orzechów włoskich
3 łyżki mielonego cynamonu 
Syrop-300 ml wody
300 g cukru
10 łyżek miodu, 
sok z połowy cytryny



Sposób wykonania:

Ciasto1.Dokładnie wysmaruj dno blachy masłem. 2.Na spód połóż jedną warstwę ciasta, na to część orzechów włoskich i posyp łyżeczką cynamonu. Potem drugą warstwę ciasta i posyp orzechami i cynamonem. Kolejno nałóż trzecią warstwę i orzechy. Na koniec przykryj ostatnią warstwą ciasta. 3.Posmaruj wierzch rozpuszczonym masłem. 4.Na górnej warstwie podziel ciasto nożem na romby. 5.Wstaw do piekarnika nagrzanego do 150 stopni na 20 minut. 

Syrop - 1.W rondelku wymieszaj składniki wodę, cukier, miód, sok z cytryny. 2.Mieszaj doprowadzając do zagotowania. 3.Pozostaw do wystygnięcia. 4.Gorące ciasto, po wyjęciu z piekarnika zalej syropem. 5.Odstaw ciasto na całą noc aby nasiąknęło.





4 komentarze:

  1. Brzmi przepysznie, a przepis jest na tyle prosty, że chyba się skuszę żeby kiedyś przygotować. Staram się ograniczać słodycze więc poczekam na jakąś specjalną okazję :)

    Pozdrawiam,
    Angelika - a dreamer's life

    OdpowiedzUsuń
  2. Angeliko polecam, bo warto :) Wszystkie ciasta nasączone miodem smakują obłędnie. Dla takiego smaku warto odrobinkę 'zgrzeszyć' ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Baklava to moja miłość od dawien dawna. Jakiś czas temu również zdecydowałam się przygotować ją samodzielnie i okazało się, że mając gotowe ciasto, jest to całkiem prosta sprawa :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzeczywiście jest to prosty przepis, jednak trochę żałuję, że nie podzieliłam ciasta na więcej listków. Słyszałam, że im ich więcej, tym bardziej nasączone są nadzieniem i bakława jest wtedy bardzo soczysta. Planuję ponowić przygotowanie tego deseru niedługo. Pozdrawiam

      Usuń

Dziękuję za Twój komentarz :)

Komentując wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych, które są m.in. wykorzystywane w analizie statystyk poprzez Google Analytics. Blog nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies tak zwanych "ciasteczkach".

Znajdziesz mnie tutaj

Copyright © 2017 weekendownik