sobota, listopada 18, 2017 0

maski zwierzaki, świątecznie i karnawałowo z dzieckiem

Nie ma to jak dobra, nieplanowana zabawa, razem z najbliższymi i z dziećmi. My w tym roku spędziliśmy Halloween w gronie przyjaciół w Polsce, ostatnie dni października były wyjątkowo przyjemnie zaskakujące. Na Andrzejki jesteśmy przygotowani. Jaki okaże się karnawał, a czuję, że będzie niesamowity?! Bardzo fajnie jest ten czas ciekawie przygotować. Są jednak sytuacje nie do końca planowane, szczególnie jeśli jesteście na wyjeździe i nie macie dużych możliwości aby całości dopilnować, a styl party nie zależy tylko od Was. Ja mam tym razem kilka propozycji, które polecam bez dwóch zdań. Dodam, że artykuł nie jest sponsorowany, a jest wynikiem użycia do zabawy przez nasze dzieci dwóch książeczek, a dokładnie zeszytów do ćwiczeń dla dzieci. Co ukryte w zeszytach przeczytacie w dalszej części artykułu. Odkąd mam dziecko przekonałam się, jak bardzo z roku na rok zapominam o swoim wieku i czuję się młodsza, wracam do czasów spontaniczności. Prawdę powiedziawszy wraz z rozwojem mojego dziecka, widzę, że lata biegną jak szalone, ale przez aktywny czas z nim spędzany czuję się lepiej, weselej. Oczywiście w moim przypadku z racji, że jestem mamą na pełnym etacie już samo posiadanie dziecka, to czas przeznaczony praktycznie dla Niego, nasze codzienne rytuały, odrabianie lekcji, ale też zabawa. Do tej pory, do czwartego roku życia Alexandra było głównie tak, że Jego biblioteczkę zasilały "ciocie", babcie, "wujkowie", sporadycznie ja. Teraz dostrzegłam, że moje dziecko odkąd zaczęło chodzić do szkoły, zawęziło swoje zainteresowanie tematyką czytelniczą do ulubionych tematów. Z kolei chcąc nieco te upodobania poszerzyć (o wybrane przeze mnie ;)) postanowiłam wybrać Mu z tych zagadnień ciekawe książki, które napisane są w tak humorystyczny sposób, że moje dziecko chętnie ich słucha, lub aktywnie rozwiązuje.

O zwierzętach mój maluch uwielbia opowieści od zawsze. Lubi zwierzęta, i wszystko co z nimi związane. Skoro również chętnie wycina, a mniej chętnie koloruje, ja nie odciągam Go od ulubionego zajęcia, jednocześnie zachęcając do sporadycznego kolorowania. Przyglądając się ofercie kilku księgarni i półce księgarni Ikea, dokonałam kilkunastu wyborów w postaci książek, ćwiczeń, słownika i innych. Wszystkie wybrane tytuły zgromadziłam w czasie ostatniego pobytu w Polsce i przywiozłam do UK na półkę w pokoju Alexandra. Książeczki wylądowały na półkach i są codziennie wysłuchiwane, natomiast zeszyty ćwiczeń, od samego początku, gdy tylko obdarowałam nimi, świetnie spełniają swoją rolę. Okazały się bowiem idealnym upominkiem na czas zabawy, i myślę, że posłużą jeszcze na Nowy Rok lub choćby jakieś Party Urodzinowe. Bardzo charakterystycznym elementem dwóch zeszytów o których  więcej napiszę w dwóch odnośnikach są maski karnawałowe. Obecnie jest to najmodniejszy element każdego party, czy balu, lecz przecież nie od dzisiaj stosowany i tworzony na zabawę. W tym sezonie praktycznie królują maski zwierzęce i jestem pewna, że każde dziecko z chęcią chciałoby zamienić się w jakieś zwierzątko. Jeśli więc w ostatniej chwili dowiadujesz się o balu przebierańców, idealnie byłoby mieć pod ręką szablon, lub gotową maskę do wycięcia. Ile radości, a niekiedy ile twórczości jest również w kolorowaniu takiej maski. Na to jednak potrzeba już trochę czasu! Możecie to zrobić jeszcze przed imprezką, lub razem z dziecięcymi rówieśnikami na zabawie. Fajnie jest też dopasować barwą kostium do danego zwierzątka, wtedy całość zabawy nabiera autentyczności i mnóstwo barw. Nam się nie udało stworzyć na ostatnich party takiego kolorowego klimatu w 100 %, ale w przypadku zabawy zorganizowanej jak najbardziej polecam się przygotować. Jak dla mnie oba zeszyty ćwiczeń to strzał w dziesiątkę, o czym już piszę.

IKEA - ZESZYT ĆWICZEŃ PYSSLA


Jak tu nie lubić Ikea? My uwielbiamy zakupy w Ikea, nasze dziecko uwielbia też Ikea produkty, jak również Ikea jedzenie (podczas naszych wypadów na zakupy). Powiem szczerze, że najbardziej lubię odwiedzać Ikea.pl w moim rodzinnym mieście, w Bydgoszczy. Jest to zupełnie nowy dom towarowy, wypełniony we wszelkie udogodnienia, w położeniu dla nas wygodnym. Ostatnio przy okazji meblowania i dekorowania naszego mieszkania w Polsce natrafiłam w Ikea na świetny zeszyt ćwiczeń dla mojego dziecka. Już przeglądając ofertę na stronie internetowej, ta książka przykuła moją uwagę, gdyż planowałam nie tylko kupić ją dla synka, ale również dla Jego małego kuzyna z Belgii. Myślę, że to naprawdę świetny pomysł na prezent. Tego typu książek do ćwiczeń w biblioteczce każdego dziecka nigdy nie za wiele...


Ostatecznie, gdy już namacalnie mogłam ocenić produkt, jego przejrzystość, wielkość i wygodę użycia przez małego interesanta, podjęłam decyzję o zakupie i to był trafny wybór. Zeszyt ćwiczeń Pyssla, to nowa propozycja dla dzieci. Jak podaje producent:

"Książka wypełniona różnymi trudnymi i kreatywnymi łamigłówkami, które sprawią, że długa wyprawa do restauracji będzie przyjemniejsza."

To prawda, że restauracja Ikea jest idealnym miejscem na zabawę z tym produktem i na rozłożenie na dużych stołach tego zeszytu. A ten posiada spore wymiary. Jednak też prawda, że w Ikea, moje dziecko ma dużo innych zajęć, jak choćby 'buszowanie' po dziecięcej kuchni. Zeszyt rozłożył w domu, kolorując i ćwicząc na ciekawych, zachęcających kartach blokowych tego wydania.


Oczywiście w zeszycie nie zabrakło wycinanek i przyjaciół - zwierzątek, o czym własnie chciałam Wam tutaj napisać. Na kartkach można kreować małych bohaterów wycinając i łącząc elementy, oraz kolorując poszczególne fragmenty, nadając barwę ubrankom i częściom ciała tych małych wycinanek. Być może napiszę odrębny artykuł o całym zeszycie. Moje dziecko najbardziej prócz przemierzania labiryntów i łączenia kropek, oraz wypełniania wielu innych ćwiczeń, upodobało sobie maski zwierząt. To właśnie najbardziej zaciekawiło Alexia, w czasie pracy z zeszytem Pyssla. Kilka masek całej mordki zwierzaka, np. małpki to takie nie wymagające kolorowania, do wycięcia. Jest też kilka (niekolorowych) masek tylko na oczy, do wycięcia, które warto przedtem pokolorować. Zobaczcie parę zdjęć.

Jak widzicie temat jak najbardziej na czasie, bo dzieci uwielbiają takie zabawy kreatywnie wykańczając te elementy. Polecam zeszyt na spotkanie w gronie małych przyjaciół, gdyż strony ze sztywnego papieru łatwo oddzielić i w ten sposób kilkoro dzieci może bawić się wspólnie. Kolorując i wycinając przygotują niezłe eksponaty do zabawy. Fajna cena Ikea Family: 9,99 zł.


DAMIDOS - WYPYCHANKI ZESZYT NR 4

O ile Pyssla Ikea jest typowym zeszytem ćwiczeń nad którym moje dziecko już dość mocno się skupiło w czasie wypełniania, tak drugi zeszyt innego wydawcy -ozdoby świąteczne, to idealny pomysł na kolorowy prezent dla dzieci od najmłodszych lat, niewymagający specjalnych zdolności manualnych. Wypychanki pochodzą ze świątecznej serii czterech zeszytów i u nas dwa identyczne egzemplarze sprawdziły się jako prezent dla mojego dziecka oraz jako prezent dla Jego przyjaciela. Kupiłam te zeszyty w księgarni Dada.pl i zostały one wręczone obu chłopcom w czasie zabawy.



Zeszyt kartonowy do wypychania, o grubych kolorowych kartach, umożliwia łatwe wydobycie przez każde dziecko wybranych spośród 8 kolorowych masek zwierzątek. Każda maska posiada otwory na oczy i na zawiązanie po obu bokach tasiemek, lub gumek do nałożenia maski na głowę. Te wyroby są pięknie barwione i nowocześnie zdobione niczym w ornamenty. Według mnie są bardzo trwałe i chłopcy nie narzekali na brak wygody podczas noszenia. Już nie chcę myśleć co by się działo, gdyby w zabawie uczestniczyła większa ilość dzieci, tym większe byłoby zaangażowanie i więcej zwierzaków biegałoby po pokojach. Nasze party nie liczyło bardzo wielu osób, szczególnie tych w wieku przedszkolnym i szkolnym, więc nie wszystkie maski zostały wypróbowane.


A jakie zwierzęta znajdowały się w zeszycie nr 4 - Damidos? Alexander i Jego kolega byli kolejno papugami, a także kotami, następnie Alexander stał się łosiem. Na swoją rolę czeka jeszcze miś puchaty, oraz groźny niedźwiedź, czarna panterka, czerwononosy renifer, i panda.

''Maski mogą służyć jako element karnawałowego przebrania czy stroju lub przebrania dla małego aktora domowego teatrzyku. (...) W tej samej serii ukazały się także ozdoby choinkowe, szopka bożonarodzeniowa oraz dekoracje świąteczne.''

Wszystko to w bardzo łatwy sposób wypychając z kartonu kolorową formę i przywiązując ozdobne tasiemki. Dobra cena w księgarni Dada.pl - 11,04 zł.







A dla Was mam piękne maski do wydruku by Jan Brett -
Więcej znajdziecie na stronie: http://www.janbrett.com



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za Twój komentarz :)

Komentując wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych, które są m.in. wykorzystywane w analizie statystyk poprzez Google Analytics. Blog nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies tak zwanych "ciasteczkach".

Znajdziesz mnie tutaj

Copyright © 2017 weekendownik