niedziela, maja 14, 2017 6

deser gruszkowo-cynamonowy z maślanką Kuchnia Lidla

Kochani, z racji naszej podróży do Portugalii w ubiegły weekend trochę odpuściłam gotowanie i pieczenie ciast i opuściłam weekendowe przyrządzenie deseru ze słodkiej Kuchni Lidla według Pawła Małeckiego. Książka Kuchnia Polska pozostała w naszym domu w Irlandii Północnej, a ja smakowałam wraz z moją rodzinką przysmaków serwowanych przez rodowitych Portugalczyków, mnóstwo ryb, owoców morza, owoców, oraz przesmacznych deserów. Pokusiłam się co prawda na własnoręczne przygotowanie sałatki z dodatkiem sera, oraz oliwek i vinegre portugalskiego, ale nasza kuchnia nie była głównym miejscem mojego przebywania podczas tego urlopu. I całe szczęście! Powróciłam wypoczęta, ze zdwojoną siłą  gotowa do działania. :) Tego efektem jest już w tę sobotę przyrządzony przysmak, który miał być niespodzianką dla męża. Jego urodziny świętowaliśmy raczej smakując kilku odmian win. Było różowe regionalne, a także młode wino zielone, z którego słynie Portugalia. Pod koniec urlopu spróbowaliśmy mocne Porto - chyba najbardziej charakterystyczne dla tego miejsca, gdzie wczasowaliśmy. Słodyczami się nie objadaliśmy za bardzo, więc nasza waga delikatnie spadła. :) Zatem mamy miejsce na rarytaski. Niewątpliwie do jednych z najsmaczniejszych słodkości, które kiedykolwiek jadłam, i robiłam należy ten deser, który pokazuję poniżej. Oczywiście przepis pochodzi z kuchni Lidla i właśnie tam znajdziecie oryginalną recepturę. To podaję link. Moja modyfikacja polegała na tym, że zamiast malin na wierzchu znalazły się także gruszki, oraz postanowiłam przygotować deser w dużej formie na biszkopt, a następnie podzieliłam go na 6 równych kawałków. Wyszedł więc nieco niższy. Polecam osobom, które uwielbiają gruszki i oryginalne smakołyki.


Deser gruszkowo-cynamonowy z maślanką


SKŁADNIKI

BISZKOPT CZEKOLADOWY BEZ MĄKI

  • jaja – 3 szt.
  • masło – 25 g
  • czekolada deserowa – 100 g
  • cukier – 40 g

MUS GRUSZKOWO-CYNAMONOWY

  • gruszka twarda – 2 szt.
  • cukier – 100 g
  • cynamon – 0,5 łyżeczki
  • maślanka – 100 g
  • żelatyna – 8 g
  • woda do namoczenia żelatyny – 30 ml
  • śmietanka 30% UHT – 200 ml

DODATKI

  • cukier puder
  • świeże maliny
  • cynamon
  • czekolada mleczna







6 komentarzy:

  1. Wygląda smakowicie. A gruszka to już po prostu szaleństwo smaku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak :) gruszka to jest niesamowite doznanie smakowe.. Uwielbiam, szczególnie w połączeniu ze smakiem czekoladowym.

      Usuń
  2. Deser świetnie się zapowiada. Cynamon kojarzy mi się z szarlotką, więc w razie czego to i jabłka mogą chyba być :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, jabłka jak najbardziej. Czasem jednak tak pragnę smaku gruszki, że to najlepszy moment, aby właśnie tutaj ją włożyć. :)

      Usuń
  3. Jak jest cynamon to córka się ucieszy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pamiętam jak byłam małą dziewczynką najchętniej zajadałam ryż z jabłkiem i cynamonem :)

      Usuń

Dziękuję za Twój komentarz :)

Komentując wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych, które są m.in. wykorzystywane w analizie statystyk poprzez Google Analytics. Blog nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies tak zwanych "ciasteczkach".

Znajdziesz mnie tutaj

Copyright © 2017 weekendownik