niedziela, maja 22, 2016 2

pieczarki w cieście - proste i smaczne

Czasem nachodzi mnie taki smak na coś wyjątkowego. Chociaż często można zastać mnie w kuchni, i lubię przyrządzać potrawy oraz desery, co z pewnością zdążyliście już zauważyć - to zwykle te dania przy których 'stoję' przy garnkach - robię zazwyczaj dla moich chłopaków. Ja cenię sobie kuchnię szybką, tanią i smaczną. Pewnie jest tak dlatego, że ogólnie łasuchem nie jestem - a typem podjadacza. Z tych podjadanych rzeczy zwykle wybieram przekąski, lub słodycze. Jednak, gdy już smak mnie na coś weźmie - to chcę to zrobić szybko i smacznie, tak, aby błyskawicznie zaspokoić mój apetyt. Dzisiaj napiszę Wam pierwszą propozycję takiego smakołyku, który od czasu do czasu robię - to przystawka, jaką możecie przyrządzić też nna grill party, bądź przy okazji niespodziewanej wizyty gości dorzucić na stół. Myślę, że każdemu - nawet dzieciom taki przysmak zasmakuje. Na wykonanie pieczarek w cieście wystarczy Wam około 20 minut. 


Pieczarki w cieście



Składniki:

10 szt średnich pieczarek
1 jajko
5 łyżek mleka
3 łyżki mąki
olej do głębokiego smażenia
sól


Sposób przygotowania:

1. Umyj pieczarki i oczyść. Następnie ugotuj je w całości 15 minut w osolonej wodzie. Odcedź
2. Jajko zmiksuj z mąką i mlekiem, dodaj szczyptę soli.
3. Pieczarki w całości, lub rozkrojone na kawałki, obtocz w cieście i usmaż w głębokim uprzednio rozgrzanym oleju na złoty kolor.


Pieczarki możesz jeść na ciepło, lub na zimno, do warzyw, lub kotletów. Możesz podać jako przystawkę. Są chrupiące, smaczne.. Mmmmm pycha! 


2 komentarze:

  1. Niezdrowo, ale za to jak pysznie...... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak - niezdrowo, ale czasem zjadam takie niezdrowe smakołyki. Kilka razy w roku - to nic strasznego ;)

      Usuń

Dziękuję za Twój komentarz :)

Komentując wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych, które są m.in. wykorzystywane w analizie statystyk poprzez Google Analytics. Blog nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies tak zwanych "ciasteczkach".

Znajdziesz mnie tutaj

Copyright © 2017 weekendownik