sobota, listopada 07, 2015 3

winogronowy tort z twarogiem - Cukiernia Lidla - słowackie pyszności


Dzisiaj z samego rana zabrałam się za przygotowywanie urodzinowego torta dla  bardzo ważnej osoby. ;) Wybrałam ten wyjątkowy spośród kilku z książki kucharskiej Cukraren Lidla. Tym razem nie chciałam aby ciasto było ciemne, a jakoś tak na przekór pogodzie i porze roku - niech będzie puszysty, jasny i delikatny. W roli głównej twaróg i winogrona. A poniżej przepis na mój urodzinowy tort :) . 



Winogronowy tort z twarogiem

Składniki: 


ciasto - 4 jajka
4 łyżki cukru
4 łyżki oleju roślinnego
4 łyżki mąki
1 łyżeczka proszku do pieczenia

krem - 500 g delikatnego twarogu
250 ml śmietany kremówki (33%)
4 łyżki cukru
6 łyżeczek cukru waniliowego

dekoracja i nadzienie - 1 kg białego winogrona
czekolada do gotowania (52%)


Sposób wykonania: 

Ciasto - Ubij jajka z cukrem aż do piany. Po około 5 minutach dodaj olej, mieszając. Następnie do mieszaniny wsypuj po trochu mąki, którą uprzednio zmieszaj z proszkiem do pieczenia. Formę wysmaruj masłem i piecz ciasto w temperaturze 180 ° C przez około 30 minut.
Krem - Korzystając z miksera elektrycznego wymieszaj twaróg ze śmietaną i cukrem. Przygotowany w ten sposób krem ​co najmniej 2 godziny schładzaj w lodówce.

Tort winogronowy z twarogiem - Ostudzone ciasto przetnij na pół. Pokryj cienką warstwą kremu spód i wokół niego rozłóż dwa rzędy winogron. Następnie nałóż krem tak, aby jego środek nie był pokryty kremem. Następnie nałóż górną część ciasta, tak, aby w środkowej części korpusu stykał się ze spodem. Górna część ciasta pokryj warstwą kremu, nadziewając winogronem i wyrównując  wierzch równo. Cały tort góra i boki, na koniec udekoruj pozostałą śmietaną, starannie wygładź i umieść co najmniej na 3 godziny w lodówce. Udekoruj czekoladą i winogronem. 

Przepis pochodzi z książki http://kuchynalidla.sk/lidl-cukraren, a cały cykl weekendowy znajdziecie:





3 komentarze:

  1. mmmm... jakie pyszne ;)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Zapraszam, zaglądaj w weekendy po nowe przepisy :)

      Usuń
    2. w kwestii komentarza u mnie: nie miałam jeszcze przyjemności testowania tej kąpieli... :(

      Usuń

Dziękuję za Twój komentarz :)

Komentując wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych, które są m.in. wykorzystywane w analizie statystyk poprzez Google Analytics. Blog nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies tak zwanych "ciasteczkach".

Znajdziesz mnie tutaj

Copyright © 2017 weekendownik