niedziela, maja 20, 2018 4

bardzo kruche i bardzo puszyste kremówki - Kuchnia Lidla

Kremówka. Marzenie, ciastko rozpływające się w ustach, maślane, budyniowe, śmietanowe. Znakomite ciastko na weekend. Kremówkę jemy dwa, trzy razy w roku, mamy w Polsce swoją ulubioną cukiernię, która robi je wyjątkowo dobrze. Ja pokusiłam się o wypróbowanie w domowych warunkach, przy użyciu rękawa cukierniczego, chciałam aby były nie tylko smaczne, ale także efektowne. Skorzystałam z przepisu Kuchni Lidla - Kuchnia Polska według Pawła Małeckiego. To dobrze znana mi książka kucharska z której przepisów korzystam przy okazji weekendowych wypieków. Kuchnia pachnie domowymi deserami, tak, jak pachną kremówki. Kto ich nie lubi? Znane są w Europie, a może i w innych zakątkach ziemi... Mój maż bardzo miło wspomina kremówki domowe - robione przez swoją mamę na Słowacji. To kremówki śmietanowe i z drugą warstwą budyniową, bardzo podobne do tych znanych nam w Polsce pod nazwą napoleonki. Moje kremówki mają jedną warstwę kremu (śmietanowo-budyniowego), i zawierają alkohol. Z kolei ciasto jest kruche, nie - typowe listkowe, ani też francuskie. Polecam je osobom, które lubią oryginalne smakołyki. 

Bardzo kruche i bardzo puszyste kremówki



Składniki:

Ciasto: 220 gram mąki pszennej,
1 i 1/2 łyżeczki kwaśnej śmietany
kilka łyżek zimnej wody
10 gram masła
10 ml spirytusu
1 łyżeczka cukru pudru
4 żółtka
szczypta soli
500 ml oleju

Krem: 50 ml wody
100 gram cukru
4 żółtka
6 gram żelatyny
40 ml spirytusu
400 ml śmietanki UHT 30 %

Dodatki: cukier puder
świeże owoce


Sposób wykonania:

  • Mąkę przesiać na stolnicę i zrobić wgłębienie
  • Dodać żółtka, spirytus, sól, masło, cukier puder, śmietanę
  • Posiekać nożem  a następnie zagnieść wszystkie składniki
  • Ciasto wyrabiać ugniatając pięścią i czasem uderzając o stolnicę
  • Wyrobione ciasto zwinąć w folię i włożyć do lodówki na 45 min
  • Rozgrzać olej, po wyjęciu ciasta rozwałkować je bardzo cienko
  • Wyciąć z ciasta okręgi na 8 cm i podsmażać je na patelni
  • Usmażone ciastka wykładać na papier i ostudzić
  • Z wody i z cukru ugotować syrop
  • Żółtka ubić mikserem dolewając pomału gorący syrop
  • Ubić na puszystą masę, w tym czasie zalać żelatynę 40 ml wody
  • Po napęcznieniu żelatynę rozpuścić w mikrofali
  • Następnie żelatynę dodać do masy jajecznej
  • Dodać do masy spirytus i zamieszać
  • Pozostawić do wystygnięcia
  • Ubić śmietankę i do letniej masy wmieszać
  • Wstawić do lodówki i gdy krem będzie chłodny przełożyć ciastka
  • Na koniec posypać cukrem pudrem i udekorować owocami


4 komentarze:

  1. Nigdy jeszcze nie robiłąm sama, ale teraz ślinka mi leci :)
    A miałam jeść mniej słodkości.....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie odstawienie słodyczy się nie sprawdza :) Za to lepiej się czuję stosując zamienniki cukru białego :) kremówki nie wyobrażam sobie niskokalorycznej.. chyba, że o czymś jeszcze nie wiem :) No cóż jedną można. ??? Pozdrawiam Madziu i życzę miłego czwartku :)

      Usuń
  2. Wyglądają pysznie i choć nie przepadam za słodkim,to raz na jakiś czas nie pogardziłabym taką :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa, jesteś jednak w tej nielicznej grupie ludzi, którzy za słodyczami nie przepadają.. :) super :)

      Usuń

Dziękuję za Twój komentarz :)

Komentując wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych, które są m.in. wykorzystywane w analizie statystyk poprzez Google Analytics. Blog nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies tak zwanych "ciasteczkach".

Znajdziesz mnie tutaj

Copyright © 2017 weekendownik