niedziela, 13 sierpnia 2017

weekendownik - pianka z rabarbaru


Więc skoro ma być lekko, to będzie! Jest lekko, lżej i będzie bardzo lekko. :) Do tego wszystkiego będzie odrobinę kwaśno, bo ja takie smaczki po prostu lubię. Zresztą odkąd sięgam pamięcią w moim domu rodzinnym często pieczono wyraziste w smaku ciasta z wiśniami, śliwkami, agrestem i.... rabarbarem. Tego mi było trzeba. Sama jeszcze dorzuciłabym moc deserów z cytryną, ale robiona codziennie lemoniada zaspokaja tą moją chęć na cytrusy i dlatego postanowiłam wreszcie zrobić coś z rabarbaru. Ten kupny w UK co prawda nie do końca przypomina mi nasz polski czerwony rabarbar, toteż lekko wykrzywialiśmy w domu buzie :) Ale Wam na pewno uda się jeszcze wrzucić do garnka taki dojrzały, czerwoniutki? Mój rabarbar zielony, jak Irlandia ;) choć trochę nakrapiany bardziej żywym odcieniem - dosłodziłam miodem i ksylitolem podczas gotowania i już miałam idealną masę owocową do pianki. Jeśli Was zainteresowałam choćby trochę opisem, bo wygląd jest tak prosty, jak przyrządzenie tego deseru, to zapraszam po przepis. Znajdziecie go poniżej.




Pianka z rabarbaru



Składniki:

biszkopt - 3 jajka
6 łyżek ksylitolu
6 łyżek mąki

pianka - 500 gram rabarbaru
6 łyżek ksylitolu
2 łyżki miodu
300 ml jogurtu naturalnego
300 ml śmietany kremówki
5 łyżeczek żelatyny


Sposób przygotowania:

1. Białka ubić na sztywno dodając 3 łyżki ksylitolu, oraz po jednym żółtku.
2. Wmieszać delikatnie mąkę. Piec w tortownicy na papierze do pieczenia. 20 min/170 stopni.
3. Pokroić rabarbar w kostkę i zasypać 3 łyż. ksylitolu w garnku. Gotować do rozpuszczenia owoców.
4. Zalać miodem i wymieszać. Następnie odstawić i ostudzić.
5. Ubić śmietanę i wmieszać jogurt, oraz masę rabarbarową.
6. Wymieszać żelatynę we wrzątku, w 1/4 szkl gorącej wody.
7. Jeszcze ciepłą żelatynę wlać do masy śmietanowej i zmiksować.
8. Wylać piankę na biszkopt i wstawić do lodówki.


11 komentarzy:

  1. Super ta pianka, musi być pyszna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pianki są najlepsze :) lekkie i delikatne :) pyszne

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Dziękuję, bardzo prosta i lekka :) ale ma niesamowity smaczek :)

      Usuń
  3. Co to jest ten ksylitol????*-*
    A ciasta z rabarbarem są super!! Szkoda tylko że nikt u mnie w domu ich nie piecze,..trzeba do cukierni:D

    www.justcleo.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ksylitol to słodzik :) oczywiście nie należy z nim przesadzać :) Ciasta z rabarbarem zawsze kojarzą mi się z drożdżówką, także kupną w cukierni. Jednak to pianka, którą możesz zrobić bez pieczenia sama. :)

      Usuń
  4. Hi I am so excited I found your blog, I really found
    you by mistake, while I was researching on Yahoo for something else, Regardless I am here now and would just like to say many thanks for a incredible post and a all round entertaining blog (I also love the theme/design),
    I don’t have time to read it all at the minute but I have saved it and also added your RSS feeds, so
    when I have time I will be back to read much more, Please do keep up the fantastic jo.

    OdpowiedzUsuń
  5. Jeszcze nie robiłam czegos takiego :) Wygląda fenomenalnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki wielkie :) to jest ten smak :) dzięki żelatynie dobrze się trzyma ;)

      Usuń
  6. Odpowiedzi
    1. dziękuję Marzenko, sama się zdziwiłam tej wyjatkowej wersji z rabarbarem :)

      Usuń