piątek, 10 marca 2017

Kuchnia Polska według Pawła Małeckiego


Wraz z wiosną, która u nas w Ballymenie w Północnej Irlandii nadchodzi już od kilku dni, w moich wspomnieniach - Polska sprzed wielu lat. Polska pachnąca kwiatami z pól, Polska przepełniona owocami zerwanymi z krzaczka i spadającymi z wieloletnich drzew w ogrodzie. Słodka, jak miód z wiejskiej pasieki, jak prawdziwa kwaśna śmietana i świeże od krowy mleko. Wiosna, lato, jesień, zima. Jakikolwiek czas by nie nastał zawsze kojarzy mi się z kuchnią polską, która jednak pozostanie nr 1 dla mnie i w moim domu, mimo, że czasem też eksperymentuję gotując potrawy pochodzące z innych krajów. Wiosna sprzyja przemianie, pojawiają się nowe pomysły, a w mojej kuchennej biblioteczce nowa książka Lidla z którą przypomnę smaki tradycyjnych ciast i deserów polskich. Te najlepsze z mojego rodzinnego domu i znane mi z domów przyjaciół mojej rodziny. Rozpoczynam nowy cykl na blogu od ciast owocowych i lada moment wielkanocnych wypieków. Właśnie tutaj znajdziecie zbiór wszystkich wypróbowanych przeze mnie przepisów Pawła Małeckiego, które przygotował dla Kuchni Lidla. Słodka Kuchnia Polska to wiele tradycyjnych smaków zobrazowanych na poniższych zdjęciach uchwyconych w książce. Tyle prostoty, a smak najlepszy na świecie!





Kiedy myślę o polskiej tradycji kulinarnej, to pierwsze co przychodzi mi na myśl, to sezonowość. ... 
W mojej rodzinnej kuchni od zawsze piekło się w rytmie wyznaczanym przez naturę. ...
Z domu wyniosłem szacunek oraz podziw dla wielkiej obfitości, jaka ma dla nas natura, wtedy też nauczyłem się trzymać zasady korzystania z lokalnych produktów. ...  Paweł Małecki

JABŁKA
TRUSKAWKI I RABARBAR
WIŚNIE I ŚLIWKI

MIÓD

KWIATY POLSKIE

KWIATY POLSKIE

MAK

OWOCE LEŚNE

BAKALIE I PRZYPRAWY KORZENNE

a poza tym :

ŚMIETANA, SER, ŚWIĘTA i inne piękne ilustracje


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz