poniedziałek, sierpnia 01, 2016 3

kruche rogaliki i jabłka pieczone - proste i smaczne


Na tę niedzielę, kiedy wszyscy jesteśmy w domu, postanowiłam przygotować rogaliki, które przede wszystkim kojarzą mi się z okresem kiedy byłam dzieckiem. Moja babcia i mama często robiły akie rogaliki (zazwyczaj drożdżowe). Nie wyobrażam sobie, aby tych pospolitych smakołyków mogło zabraknąć w dzieciństwie mojego synka Alexandra. Nie chciałabym, aby moja dieta, lub plusy dietetycznego, bądź zdrowego jedzenia - powodowały, że batony na owsiance, czy chlebki ziarniste będą kojarzyły się mojemu dziecku z Jego młodymi latami :D Przecież każdy z nas wie, co naprawdę jest pyszne! Wie to nie tylko małe dziecko, ale też mój mąż Węgier, który uwielbia rogaliki babcine - w tym przypadku moje ;) Zdaję sobie sprawę, że pewnych przyjemności nawet ja sobie nie odmówię. Co prawda bez polewy, 'skubnięte' przeze mnie z talerza (jeszcze na ciepło) kilka sztuk rogalików i to z jabłuszkiem - ale nie mogło być inaczej! Rogaliki zrobiłam, bo już poczułam taką wielką potrzebę, i wymyśliłam sobie, że będą głównie dla moich chłopców. Ja na drugie śniadanie przyrządziłam dla siebie trzy małe pieczone jabłuszka z dżemem i migdałami. Z kolei rogaliki nadziane jabłkami z cynamonem, a niektóre z dżemem truskawkowym, cieszyły się powodzeniem męża i syna do wieczora. Więc dzięki porannym 30 minutom poświęcenia miałąm gotowe pyszności na cały dzień. Dwa przepisy dzisiaj - proste i smaczne. 

Kruche rogaliki z jabłkiem

Składniki:

3 szkl mąki tortowej
150 ml śmietany 18 %
3 łyżki cukru
1 łyżeczka pr. do pieczenia
150 gram margaryny
4 jabłka (dżem)
cukier puder

Sposób wykonania:

1. Do miski wsypać mąkę, proszek do pieczenia i cukier. Wymieszać.
2. Do mieszaniny dodać śmietanę i miękką margarynę. Wymieszać widelcem.
3. Ciasto wyjąć, zagnieść na stolnicy posypanej mąką. Podzielić na 4 części. Rozwałkować (w koła).
4. W międzyczasie obrać jabłka i zetrzeć na szerokiej tarce. Można dodać cynamon, i odrobinę cukru.
5. Rozwałkowane ciasto pociąć na trójkąty. I na każdym ponakładać nadzienie na szerszej części. 
6. Zwijać od szerszej części do węższej części trójkąta, w rogaliki.
7. Wyłożyć na blasze. Rogaliki można posmarować rozmąconym białkiem. 
8. Piec w rozgrzanym piekarniku na 160-170 stopni, około 25 minut. 
9. Można udekorować lukrem, lub posypać cukrem pudrem. 




Jabłka pieczone z dżemem i płatkami migdałowymi





1. Trzy jabłka umyć, obrać i wydrążyć.
2. Do środka dodać łyżeczkę dżemu.
3. Obsypać płatkami migdałowymi. 
4. Piec w temp. 160-170 stopni ok 20 min.

3 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. Takie żarłoczki, to i trzeba naszykować wiele smakołyków :D

      Usuń
  2. Ja ostatnio zrobiłam kieszonki z ciasta francuskiego z jabłkiem :) Nie pomysląłam o płatkach migdałowych, ale posypałam je cynamonem :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twój komentarz :)

Komentując wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych, które są m.in. wykorzystywane w analizie statystyk poprzez Google Analytics. Blog nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies tak zwanych "ciasteczkach".

Znajdziesz mnie tutaj

Copyright © 2017 weekendownik