piątek, 17 czerwca 2016

tort urodzinowy dla dziecka - inspiracje




Zostałam zainspirowana.. Przeglądając ostatnio Internet w poszukiwaniu propozycji dekoracji na tort urodzinowy dla synka - natknęłam się na wiele pięknych dodatków. Szukałam czegoś wyjątkowego, i niekoniecznie wykonanego z produktów cukierniczych takich jak masa cukrowa, marcepanowa, czy biała czekolada. Dla mnie najważniejsze, aby tort był smaczny i dość łatwy w krojeniu, więc zdecydowanie jestem za przygotowaniem torta lekkiego - i delikatnego, a udekorowanie go w jakiś ciekawy sposób. Jak zapewne wiecie, zdarza mi się od czasu do czasu zrobić torcik dla bliskiej osoby. Moim marzeniem jest w tym roku przygotować torcik na trzecie urodziny mojego synka Alexandra, które spędzi On z przyjaciółmi. W latach ubiegłych Jego torty były tez moim pomysłem, ale zdecydowanie robione były przez cukierników zawodowych. Torciki z tamtych uroczystości pokazuję też w tym artykule, ze względu na to, że są One bardzo uniwersalne i poprzez dodatkowe dekoracje mogą być prezentem zarówno dla małego dziecka, starszego, chłopca, bądź dziewczynki. To tort z korpusem kremowych różyczek na roczek Alka, oraz torcik barwiony, tęczowy z lentilkami na dwa latka synka. Już nie mogę się doczekać, bo w tym roku będzie z pewnością torcik kremowy w dużej mierze kolorowy, a co więcej zrobię go sama. przy okazji bieżących zakupów, rozglądałam się w sklepach za dodatkami i wiem, że można zrobić coś ciekawego kupując ich kilka i wkładając w pracę nad tortem odrobinę serca. Poniżej przedstawiam Wam propozycje torcików dla dzieci i młodzieży wraz z przepisami, a w dalszej części sposoby na ozdobienie najzwyklejszych lekkich (kremowych) tortów. 


Tort w różyczki

Tort Elsa jak zrobić?


tort serowy

tort żelkowy

tort czekoladowo-kokosowy - jak zrobić?

tort z dżemem - jak zrobić?

tort lizakowy 

tort o smaku lizaków - jak zrobić (ang.) ?

tort galaretkowy

tort tęczowy - galaretkowy - jak zrobić?

tort tęczowy, lentilkowy

tort tęczowy barwiony - jak zrobić?


Dla mnie najbardziej interesujące pozostają do teraz torty białe. Myślałam, że to moje  zamiłowanie ulegnie zmianie wraz ze wzrostem naszego synka. Przyznam się jednak, że nic w tej kwestii się nie zmieniło, bo zwykle i tak najdłużej zawieszam oko na białych i kremowych tortach. Poza tym podobają mi się wszelkie pastele na party dla dziewczynki. Jakoś tak przyzwyczaiłam się, że te bardziej kolorowe torty wykonane są z mas marcepanowych, a mnie prawdę powiedziawszy w ogóle nie kuszą torty w stylu angielskim, a zdecydowanie bardziej kremowe, a nawet śmietanowe - i tutaj wiadomo, że znaczenie ma smak. No właśnie... bo przecież smak torta jest też bardzo ważny. Tak dziwnie to brzmi, ale rzeczywiście w przypadku torta dla dziecka liczy się chyba na równi smak i jego wygląd. Znaczenie ma głównie kolor. Obecnie znajdziecie już tak dobre barwniki, że przy sporej dawce do  kremu uzyskacie jaskrawą barwę kremu. Lecz z kolei zbyt wielu ciężkich ozdób do takiego torcika nie można dołożyć... Bo najzwyczajniej krem nie utrzyma takich dodatków. No chyba, że wepniecie je w korpus torta. I w tym przypadku jest sporo możliwości - baloniki, lizaki, świeczki, słomki, czy papierowe dekoracje, a nawet zwierzaczki z plastiku lub gumy. Poniżej pokażę Wam torty, które zyskały na jakości, dzięki kolorowej ozdobie i ciekawym dekoracjom (nie tylko jadalnym). Tu znajdziecie propozycje ozdób na torty.







4 komentarze:

  1. O rety co za cuda! ja sama robię tort na urodziny córki, ale takich zdolności nie mam i na ogół kończy sie na prostych ozdobach lub kupieniu gotowego opłatka! Następne urodziny już w październiku i chyba już zacznę myśleć o torcie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. prawda, że cudowne :) pewnie, pomyśl o takim torcie, teraz wszystko można kupić do ozdobienia!

      Usuń
  2. Czemu tylko dla dziecka? :P Tort żelkowy i sama bym chętnie zjadła :D Cały...sama...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak :0 gdy widzę takie torciki - to od razu budzi się we mnie dziecko :) mniam

      Usuń