niedziela, czerwca 26, 2016 0

domowa nutella z daktyli - proste i smaczne

Kiedy patrzę na mojego synka, któremu na widok czekolady aż świecą się oczy, przyznaję, że Go dobrze rozumiem. Jednak zarówno On, w wieku trzech lat, jak i ja obecnie na diecie nie bardzo możemy ją spożywać. Właściwie staram się ograniczać Alexandrowi smakołyki w postaci czekoladek, a ja sama ostatnio zaledwie się oblizuję i przełykam ślinkę widząc ją w domu. Przyczyniło się to do tego, że w naszym domu po prostu czekolady już nie zobaczycie... Ostatnio pojawiła się w postaci kinder niespodzianek na party synka i na tym koniec? Przeglądając Internet natknęłam się na wiele przepisów na zrobienie domowej czekolady i zauważyłam, ze niektóre z nich zawierają całkiem zdrowe składniki z których można przygotować taką czekoladę. Domowa nutella to nic innego, jak kakaowy krem. Przyrządzenie go nie zajmie Wam więcej jak 15 minut i spokojnie możecie przechowywać go w słoiczku przez jakiś czas. Możecie podarować taką czekoladę w prezencie, lub jeśli podobnie jak my macie w domu takich słodkożerców - wydzielać łyżeczkami, bądź smarować nim bułeczki. Daktyle, z których przyrządzicie krem są bardzo zdrowe i smaczne, i chociaż nigdy nie planowałam z nich robić deserów, a raczej podjadałam je w formie drelowanej (bez pestek), to postanowiłam w drodze wyjątku spróbować czegoś nowego. W UK daktyle są niedrogie i naprawdę można nimi z powodzeniem zastępować wszelkie słodycze. Polecam dla największych łasuchów!


Domowa Nutella



Składniki:

100 gram daktyli
1/5 szkl mleka roślinnego lub krowiego
3 łyżki kakao
1/2 szkl orzechów

Sposób przygotowania:

1. Dzień wcześniej, na noc zalać daktyle wrzątkiem, aby zmiękły.
2. Rano zmielić orzechy i daktyle.
3. Połączyć wszystkie składniki i włożyć do słoiczka.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za Twój komentarz :)

Komentując wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych, które są m.in. wykorzystywane w analizie statystyk poprzez Google Analytics. Blog nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies tak zwanych "ciasteczkach".

Znajdziesz mnie tutaj

Copyright © 2017 weekendownik