niedziela, marca 06, 2016 7

Czekoladowo- orzechowy torcik



Mamy wyjątkowy dzień - Mother's Day w UK. Zrobiłam zatem coś pysznego, głównie  myśląc o sobie. Ja po prostu nie mogę się oprzeć czekoladzie :) Poza tym wiem, że moje chłopaki też czekoladę lubią i ciastem, które dzisiaj zrobiłam na pewno nie pogardzą! Ciasto rozpływa sie w ustach i zeszło w oka mgnieniu z talerza. Nie wiem, jak Wy, ale my mamy sporą słabość do czekolady... Uwaga - torcik jest mocno czekoladowy z białym akcentem w postaci wiórków. Ja dodałam wiórki kokosowe, ponieważ za płatkami migdałowymi nie przepadam, ale Wy możecie pozostawić dodatek według oryginalnego przepisu Adriany Polakovej.



Składniki:

ciasto: 150 g czekolady  (52%)
150 g masła
5 jajek
100 g cukru pudru
100 g orzechów włoskich
100 g masła
Ozdoba: 80 g czekolady (52%)
50 ml śmietany kremówki (33%)
1 łyżka miękkiego masła
płatki migdałowe



Sposób przygotowania:

1. Czekoladę z masłem stopić się w kąpieli wodnej. W międzyczasie wymieszać całe jajka z cukrem, aż do piany. Mieszać przez co najmniej 5 minut, aż mieszanina stanie się gładka i podwoi swoją objętość. Dodać schłodzoną mieszaninę do roztopionej czekolady z masłem. Wrzucić posiekane orzechy.
2. Do wyłożonej papierem do pieczenia tortownicy wylać około 1/3 przygotowanej mieszanki i piec w temperaturze 180 stopni przez około 25 minut. Po upieczeniu, niech ciasto ostygnie, ale nie wybierać go z formy.


Krem - resztę mieszaniny rozgrzać w misce ułożonej na garnku, aby znów się rozpuściła, a następnie pozwalamy, aby ta masa wystygła i dodajemy kolejne 100 g masła (musi być w temperaturze pokojowej). Tak przygotowany krem ​​umieścić w lodówce przez około godzinę. Natomiast wyjmujemy ciasto z piekarnika i po ostudzeniu ciasta wylewamy na jego wierzch krem. Wkładamy do lodówki. Do rondelka wlewamy śmietanę i czekoladę, oraz łyżkę masła. Podgrzewamy i rozpuszczamy. Przygotowaną czekoladą polać ciasto, a na koniec udekorować obwód plastrami migdałów i schłodzić.

Zapraszam na cykl słowackie pyszności w każda niedzielę.

7 komentarzy:

  1. Robiłam podobne ciasto! Jest przepyszne! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wierzę Ci :) Jak dla mnie - czekolada w każdym wydaniu! :)

      Usuń
  2. czekolada to prawdziwa rozkosz dla podniebienia :) polecam wypróbować :) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twój komentarz :)

Komentując wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych, które są m.in. wykorzystywane w analizie statystyk poprzez Google Analytics. Blog nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies tak zwanych "ciasteczkach".

Znajdziesz mnie tutaj

Copyright © 2017 weekendownik