niedziela, grudnia 27, 2015 2

Rolada kokosowo-kawowa


Łapka w górę, kto z Was, podobnie, jak ja ma dość jedzenia ogromnej ilości potraw świątecznych? Kto ma ochotę na odpoczynek, nie tylko od jedzenia, ale też stania w kuchni i przygotowywania smakołyków? Nawet najlepszym się to zdarza... przejedzenie, przesyt jedzeniem :). Pamiętajcie jednak, że nadchodzi po mału ostatni dzień Roku 2015 i będziemy go żegnać. Warto byłoby małe co nieco przygotować, oczywiście w zależności jak spędzacie ten czas. Być może nie planujecie w ogóle zaglądać do domu aż do Nowego Roku 2016, jednak warto zawsze mieć coś w zanadrzu choćby na 1 Stycznia - na Nowy Rok.. Może odwiedzi Was jakiś niespodziewany gość? My wyczekujemy z niecierpliwością ostatnich dni w tym roku, w którym spełniają się jeszcze nadal marzenia. Ja nigdy nie mam pustej lodóweczki, i zawsze mam jakiś drobiażdżek na wypadek, gdyby Komuś apetyt dopisywał. Co prawda w Święta bardzo się rozpędziłam z potrawami i wypiekami, jednak już czuję pewien niedostyt. Potrzebuję czegoś innego.. wytrawnego. Dlatego dziś zaproponuję Wam roladę kokosową, zawiniętą w niepieczone ciasto kawowe. Jest to przepis wg Adriany Polakovej - ze słowackiej Kuchni Lidla. Przepis oczywiście odrobinę zmodyfikowałam, ponieważ z ciast odjęłam alkohol, a dodałam go do kremu w postaci rumu Malibu. Pamiętajcie, że możecie tez dowolnie zmieniać przepis - jeśli np. nie lubicie kawy, zastąpcie ją gorącym kakao. Zatem do dzieła..

        Niepieczona Rolada Kokosowa




Składniki:

Ciasto - 300 g maślanych herbatników
150 g cukru pudru
3 łyżki kakao
50 ml mocnej czarnej kawy
10 ml rumu (ja nie dawałam)
wiórki kokosowe do posypania
Nadzienie - 150 g masła
50 g cukru pudru
50 g wiórków kokosowych
10 ml Malibu


Sposób wynonania:

1. Herbatniki drobno zmielić i wymieszać w misce z cukrem pudrem, kakao, kawę. Ugnieść i przygotowane ciasto owinąć folią i pozostawić na około 1 godzinę w lodówce.
2. Masło utrzeć z cukrem. Następnie dodać wiórki kokosowe. Wymieszać. Można dodać likier Malibu.
3. Wyjąć ciasto z lodówki i rozwałkować na foli i pod przykryciem drugiej folii. Tak rolować, aby w rezultacie powstał prostokąt o grubości około 0.5 cm. Równomiernie roladę natrzeć nadzieniem kokosowym i zwinąć, pomagając sobie folią. Roladkę schować do lodówki i chłodzić, niech twardnieje w lodówce (co najmniej 1 godzinę). Przed podaniem, zawinąć w folię obsypaną wiórkami kokosowymi, a następnie pokroić ją w plasterki.


Smacznego ! 


2 komentarze:

  1. Z przyjemnością skorzystam z przepisu, ponieważ smakowicie wygląda ;)
    Ja ostatnio piekłam ciasto bananowo czekoladowe, też pycha ;) nie drogie i szybkie w przygotowaniu. Monika Malinowska

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę :) przepis jest wyjątkowo prosty i szybki, podobnie jak w przypadku Twojego ciasta bananowego :) życzę smacznego! Pozdrawiam

      Usuń

Dziękuję za Twój komentarz :)

Komentując wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych, które są m.in. wykorzystywane w analizie statystyk poprzez Google Analytics. Blog nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies tak zwanych "ciasteczkach".

Znajdziesz mnie tutaj

Copyright © 2017 weekendownik