niedziela, września 27, 2015 2

Jogurtový Krémeš - Jogurtowy Kremowiec



Ostatnio były francuskie Mille, czyli przekładana ciastem francuskim masa budyniowa z truskawkami - popularny deser we Francji. A dzisiaj? Pewnie wszyscy na świecie znają deser złożony z dwóch płatów ciasta francuskiego przełożonego kremem budyniowym, śmietanowym. Tym razem jogurtowym.. Kremówka. Mimo, że do najmniej kalorycznych ciast ona nie należy nie sposób odmówić sobie czasem tej pyszności. Przepis, który wykonałam pochodzi z książki Cukráreň Lidl, a kremówka jest z masą budyniowo-jogurtowo-śmietanową i jest według mnie wyjątkowa. Możecie trochę pozmieniać przepis według swojego uznania, ja na przykład skruszyłam wierzchnię ciasto francuskie i takie zatopiłam w czekoladzie (ze względu na ułatwienie podczas krojenia). Nasze ciastko jeszcze wymaga chłodzenia i specjalnie dla Was moje poobiednie wykonanie, w otoczeniu jesiennych liści, które znaleźliśmy dziś podczas spaceru. Kremowiec... Jeśli kochacie napoleonki, to ciasto jest stworzone dla Was. Szczególnie polecam na jakąś uroczystość :) 




Jogurtový krémeš - Jogurtowy kremowiec

Składniki:

Ciasto - chłodne ciasto francuskie
trochę mąki na rozwałkowanie

Krem - 500 ml mleka
5 łyżek cukru pudru
2 budynie waniliowe w proszku
250 ml jogurtu naturalnego
250 ml śmietany kremówki (33%)

Polewa - 50 ml śmietany kremówki(33%)
100 gram czekolady do gotowania
80 gram masła


Sposób wykonania:

1. Ciasto - Pokroić ciasto francuskie na 2 części. Rozwałkowujemy je na calą wielkość blachy, pieczemy każde na blasze wyłożonej papierem do pieczenia i nakłuwamy widelcem. Każdą piec na złoty kolor w piekarniku rozgrzanym do 180 ° C przez około 10 minut. Z kazdego powstaną dwa równe koła na tortownicę dokładnie cięte o średnicy 24 cm. Jedno ciasto od razu ostrożnie pokroić w trójkąty (to na spód blachy).

2. Krem - Przygotować budyń z 500 ml mleka z cukrem pudrem, po całkowitym ochłodzeniu w lodówce wmieszać jogurt i trochę śmietany. W międzyczasie ubić śmietanę kremówkę.

3. Polewa - w rozgrzanej śmietanie roztapiamy czekoladę, dodać masło i wymieszać na błyszczący, gładki lukier. Skropić nim trójkąty francuskiego ciasta i pozostawić do wyschnięcia.
torcik jogurtowy

Dno formy wyłożyć upieczonym kołem ciasta francuskiego. Ciasto ​​równomiernie pokryć kremem a na to nałożyć ubitą śmietanę. Na wierzchu położyć trójkąty ptysiowe polane glazurą czekoladową. Torcik jogurtowy przed podaniem wstawić do lodówki.


2 komentarze:

  1. Mmm, pychota :D Wygląda przepięknie i na pewno cudownie smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu, ja niestety nawet nie tknęłam z niego kawałeczka (z przyczyn chorobwych) więc Ci nie powiem. Ciacho, którym miałam ugościć moich niedoszłych gości zjadł w całości mój mężczyzna :D

      Usuń

Dziękuję za Twój komentarz :)

Komentując wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych, które są m.in. wykorzystywane w analizie statystyk poprzez Google Analytics. Blog nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies tak zwanych "ciasteczkach".

Znajdziesz mnie tutaj

Copyright © 2017 weekendownik